توصیه هایی برای بعد از جدایی

توصیه هایی برای بعد از جدایی

توصیه هایی برای بعد از جدایی

پانته‌آ فیروزی روانشناس :

به دلیل تاثیرات چند جانبه ای که طلاق بر روی افراد خانواده می گذارد تغییرات زیادی در شرایط زندگی ایجاد می کند و گاهی باعث افت عملکرد اعضای خانواده می شود. برای بازگشت به کارکرد اولیه در ادامه یکسری توصیه ها جهت حفظ سلامت جسم و روان بعد از جدایی ارائه می شود:

 

توصیه هایی برای بعد از جدایی:

  1. خودتان را تخریب نکنید: همه ما ممکن است مسایلی در گذشته خود داشته باشیم که بر روی زندگی الان ما اثر بگذارد ولی این به معنای درماندگی و پایان زندگی نیست نباید به خاطر اتفاقات گذشته خود تان را بی ارزش بدانید و سرزنش کنید.

 

  1. هدف‌گذاری کنید: داشتن هدف توجه شما را از مسائل آزاردهنده و منفی دور می کند و باعث می شود از آرزوها و خواسته های خود آگاه شوید. علایق خود را پیدا کنید و برای رسیدن به آن ها از اول شروع کنید مطمئن شوید اهدافی که در نظر گرفته اید قابل دستیابی باشند.

 

توصیه هایی برای بعد از جدایی
توصیه هایی برای بعد از جدایی

 

  1. به طور منظم با فرزندتان ارتباط برقرار کنید: در رابطه با بچه ها به جای تمرکز بر روی اتفاقات ناخوشایند بر روی مسائل و تعاملات مثبت تمرکز کنید. فعالانه به حرفهای فرزندتان گوش دهید، او را درک کنید و به رفتارهای غیرکلامی و احساسات پنهان او هم توجه کنید.

 

  1. از برقراری روابط ناسالم خودداری کنید: مراقب باشید بعد از جدایی برای جبران تنهایی خود سریعا به رابطه دیگری وارد نشوید، سختگیری نداشته باشید اما به خودتان فرصت دهید تا دوباره بتوانید بدون سوگیری نگاه کنید و انتخاب درستی داشته باشید.

 

  1. به دنبال کسب اطلاعات از همسر قبلی خود نباشید: از بدگویی از همسرتان خصوصا در حضور فرزندان خودداری کنید. به جای اتلاف انرژی خود بر سر مسائل همسر قبلی، توجه خود را بر روی بازسازی زندگی‌تان متمرکز کنید.

 

توصیه هایی برای بعد از جدایی
توصیه هایی برای بعد از جدایی

 

  1. فعالیت جسمانی داشته باشید: ورزش در سلامت جسمانی و روانی ما تاثیر به سزایی دارد فعالیت بدنی منظم باعث می شود هورمون اندورفین ترشح شود که احساسات را تنظیم کرده و باعث افزایش روحیه می شود.

 

  1. خواب کافی داشته باشید: هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب روید و وسایلی از قبیل گوشی و تلویزیون را از خود دور کنید. برای رهایی از استرس های روزمره و رهایی از بی خوابی از یوگا و ریلکسیشن کمک بگیرید.

 

تعادل را در زندگی‌تان برقرار کنید گرچه ممکن است که در رابطه قبلی خود شکست خورده باشید ولی این به این معنا نیست که خود را از فرصتی که خداوند تنها یکبار برای زندگی به شما داده است محروم کنید.

 

 

آمادگی مالی برای جدایی

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما