علل رایج جدایی

علل رایج جدایی

پانته آ فیروزی روانشناس :

طلاق پایانی تلخ برای ازدواج است و برای اینکه بتوانیم از وقوع ان پیشگیری کنیم بهتر است آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم در ادامه به یکسری از رایج ترین عوامل موثر برجدایی اشاره می کنیم:

خیانت:

یکی از اصلی ترین دلایل از هم پاشیدن روابط زوجین روابط خارج از ازدواج و یا خیانت است. معمولا در پشت خیانت عواملی مثل خشم، رنجش، تفاوت در میل جنسی و عدم صمیمیت عاطفی زوجین وجود دارد. خیانت به طور معمول از یک دوستی ساده شروع شده و از خیانت عاطفی به سمت خیانت جسمانی می رود.

علل رایج جدایی

پول و مسائل اقتصادی:

شرایط مادی واقعا بر روی همه ی ابعاد زندگی زناشویی تاثیر می گذارد. مسائل مختلفی از قبیل ناتوانی افراد در کسب درآمد برای رفع هزینه ها، دشواری های اجتماعی-اقتصادی، تفاوت در خرج کردن، اهداف مالی متفاوت و پردرآمدتر بودن یکی از زوجین می تواند باعث درگیری شدیدی میان همسران شود و کار را به جدایی بکشاند.

علل رایج جدایی

"<yoastmark

 

کمبود ارتباط:

داشتن ارتباطی خوب و کارآمد با همسر امری ضروری برای بقاء ازدواج است و وقتی زوجین نتوانند روابط صحیحی با یکدیگر برقرار کنند به سرعت به سمت خشم و نا امیدی پیش می روند. فریاد کشیدن، صحبت نکردن با یکدیگر، توهین و به کار بردن کلمات تند و زننده از نمونه های ارتباط نادرست با همسر است. برقراری ارتباط مثبت و در لحظه بودن با همسر را تمرین کنید تا بتوانید اشتباهات تکراری روابط خود را از بین ببرید. ممکن است که سخت باشد اما ارتباط شما انقدر ارزش دارد که برای آن تلاش کنید.

درگیری مداوم:

علل رایج جدایی

"<yoastmark

 

مشاجره پی در پی بر سر موضوعات تکراری از قبیل وظایف همسران و یا مسائل کودکان و… باعث از بین رفتن روابط می شود زیرا زوجین احساس می کنند طرف مقابل به حرف آن ها گوش نمی دهد و درک نمی شوند. اغلب نگاه کردن به مسائل از زاویه ای که طرف مقابلمان نگاه می کند کار سختی است که همین امر موجب می شود درگیری هایی پیش بیاید که هیچ نتیجه ای در پی نداشته و مشکلات زوجین حل نشده باقی بماند.

علل رایج جدایی

توقعات غیر واقع بینانه:

این درست نیست که توقع داشته باشید ازدواج شما بر اساس تصورات و بلند پروازیهاتان پیش برود و زندگی و همسرتان کاملا مطابق با خواسته های شما باشند. این توقعات فشار زیادی بر طرف مقابل می آورد و در آخر افراد دست از تلاش برای شبیه شدن به خواسته های شما بر می دارند و عقب می کشند. معیارهای خود را تعدیل کنید و بدانید شما هم کامل نیستید و با پذیرش همین شرایط از زندگی کنونی خود لذت ببرید.

علل رایج جدایی

توصیه هایی برای بعد از جدایی

1 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما