فرهنگ کانادایی

فرهنگ کانادایی-قسمت اول

فرهنگ کانادایی

فائزه پاسیار کارشناس حقوقی و قراردادها موسسه حقوقی فرصت :

قسمت اول

یکی از دغدغه‌های اساسی موجود در مسیر مهاجرت که افراد همواره با آن مواجه می شوند و شاید در بدو امر توجه چندانی به آن نشده باشد، مسئله تفاوت های فرهنگی و اجتماعی موجود میان کشور متبوع شخص با کشور مقصد است. این تفاوت ها هنگامی که شخص موفق به اخذ ویزا و ورود به کشور مقصد می شود و به صورت واقعی و عملی به تعامل با افراد آن جامعه می پردازد، خود را نشان خواهند داد. در این خصوص مسئله اساسی برای شخص مهاجر، نحوه مواجه شدن با تعارضات موجود و حل مشکلات ناشی از آن خواهد بود. چرا که این تفاوت ها گاهی موجب درک متفاوت از واقعیت ها و بروز رفتارها و واکنش هایی مطابق با عادات و رسوم کشور متبوع می شود؛ کما آنکه چنین واکنش ها و رفتارهایی ممکن است در کشور مقصد، ناهنجار و حتی در مواردی غیر قانونی تلقی گردد. این دست تعارضات خصوصا میان افرادی که در مقاطع سنی بالاتر اقدام به مهاجرت می نمایند به مراتب بیشتر از افرادی که از سنین کمتر و حتی کودکی وارد کشور بیگانه شده اند پیش خواهد آمد. این امر در گذر زمان موجب گوشه گیری و افسردگی فرد خواهد شد. بنابراین پذیرفتن فرهنگ و مهمتر از آن پذیرفته شدن در فرهنگ و جامعه کشور مقصد بسیار حائز اهمیت است. در این خصوص، مطالعه و شناخت کافی از فرهنگ و تاریخ کشور مقصد، پیش از مهاجرت کمک بسزایی به بهبود روند پذیرش و برقراری درست ارتباطات خواهد نمود. در همین راستا و در ادامه اشاره مختصری به فرهنگ کشور کانادا می شود.

کشور کانادا دارای یک سیستم دموکراسی پارلمانی و فدرالی می‌باشد. یک سلطنت مشروطه، به این معنی که ملکه الیزابت در راس دولت قرار دارد. هرچند قدرت وی در دولت با محدودیت همراه است و صرفا یک مقام تشریفاتی محسوب می‌گردد.

کانادا کشوری وسیع با اختلافات فرهنگی قابل توجهی در مناطق خود است. این کشور در سال 1867 مستقل گردیده و در سال 1982روابط استعماری خود را با بریتانیا قطع نمود. هرچند پیوندهای خود را با سلطنت به عنوان عضوی از کشورهای مشترک المنافع حفظ نموده است.

کانادا کشوری با ملیت دوگانه کانادایی فرانسوی و کانادایی انگلیسی می­ باشد که ریشه در تسخیر مستعمره فرانسه، توسط بریتانیا (اطراف کبک و انتاریو) در سال 1760 میلادی دارد. این دوگانگی بر مسائل سیاسی و اجتماعی مرتبط با کشور حکمفرما است و مردمانش را به طور قطع دو قطبی ساخته است. جامعه فرانسوی زبان به شدت از ریشه‌های فرهنگی و زبان خود دفاع کرده و در مقابل ادغام مقاومت نموده اند.

تنها با داشتن 35 میلیون نفر، کانادا در مقایسه با همسایه پر جمعیت جنوبی خود از جمعیت متراکم تری برخوردار است. بیش از 200 نوع فرهنگ متفاوت در کانادا وجود دارد. این کشور به واسطه ترکیب بزرگتری از افراد با ریشه‌های متفاوت نسبت به هر جای دیگری در کره زمین، به عنوان “موزاییک فرهنگی” شناخته می شود. کانادا مردمش را به حفظ فرهنگ و رسوماتشان بسیار ترغیب می‌نماید. تقریبا دو پنجم جمعیت کشور از خاستگاه یا منشایی غیر از بریتانیایی یا فرانسوی می­باشد.

دولت کانادا به واسطه سیاستهای رسمی (و با اتکا به قانون چند فرهنگی گرایی) قصد دستیابی به حفظ و تقویت چند فرهنگی گرایی را دارد.  در میان اهداف دیگر، کانادا به ترویج ادراک و خلاقیتی که از تقابل میان افراد و جوامع با ریشه‌های متفاوت برمی اید می کوشد.

 

منبع : نوشته شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی فرصت

 

آینده حقوق در کانادا

 

جهت دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت تنها کافیست شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما