آمادگی مالی برای جدایی

آمادگی مالی برای جدایی

آمادگی مالی برای جدایی

پانته‌آ فیروزی روانشناس :

متاسفانه استانداردهای زندگی برای افرادی که طلاق می گیرند خصوصا خانم ها افت بسیاری پیدا می کند طلاق معمولا به دو صورت شکل می گیرد یا هر دو طرف تصمیم به جدایی می گیرند یا یکی از طرفین ناگهان متوجه می شود دیگری قصد طلاق دارد.

فرقی نمی کند که در کدام دسته قرار می گیرید در هر حال با تغییرات مالی روبرو خواهید شد. شما می توانید قبل از جدایی خودتان را برای مسائل مالی احتمالی که پس آن به وجود می آید آماده کنید. در ادامه به گام هایی در جهت مدیریت وضعیت مالی اشاره می کنیم:

بودجه بندی کنید:

اولین قدم برای اینکه بتوانید کنترل وضعیت مالی خود را به دست بگیرید این است که درآمد و خرج هایی که دارید را محاسبه کنید و ببینید چطوری می توانید بین آن ها تعادل ایجاد کنید.

برای پیش بینی هزینه ها می توانید خرج هایی که هم اکنون در زندگی دارید را در نظر بگیرید و فکر کنید در آینده این خرج ها چگونه خواهند شد. در صورتی که با خانواده خود زندگی کنید تغییرات کمتر ولی در صورت انتقال به محیط جدید هزینه ها متفاوت خواهد بود و بیشتر می شود.

 

از هزینه ها شروع کنید:

برای برنامه ریزی مالی بهترین کار این است که خرج های ثابت خود را فهرست کنید: مانند رهن و اجاره، قبوض برق و آب و شارژ ساختمان و … که این ها همگی از هزینه های ضروری روزمره زندگی هستند.

بعد از لیست کردن خرجهای روتین، خرجهای متغیر را فهرست کنید که شامل سرگرمی، خوراک، پوشاک، تعمیرات خانه، خرید و … می شوند که همیشگی نیستند ولی هزینه های نرمالی هستند که در طول ماه پیش می آیند.

"<yoastmark

آمادگی مالی برای جدایی

منابع درآمد خود را فهرست کنید:

هزینه ها فقط یک طرف قضیه هستند و ضروری است که درآمد خود را هم بنویسید. یعنی قرار است از کجا پول به دست بیاورید؟ منابع درآمد می تواند از کار کردن، بازنشستگی، خرجی ای که همسر سابقتان برای بچه ها می دهد، سرمایه گذاری یا گرفتن اجاره باشد.

 

حالا خرج ها و درآمد خود را با هم مقایسه کنید:

حالا که هزینه ها و درآمد ها مشخص شد می توانید این دو را با هم مقایسه کنید. این کار به شما کمک می کند که متوجه شوید در کدام زمینه بیشترین هزینه ها را دارید و آیا درآمد شما کافی است و باعث می شود به راه حل های مفیدی برسید.

سوال مهم این است که آیا سرمایه کافی برای این هزینه ها وجود دارد یا کمبود بودجه وجود دارد؟ متاسفانه به طور معمول جدایی با خودش کمبود بودجه می آورد و اگر دقت کنید طبیعی است زیرا همان هزینه ای که دو نفر برای یک زندگی می کرند حال باید هر کدام برای دو زندگی جداگانه انجام دهند.

پس مهم است که بتوان در درآمدها و هزینه ها تغییراتی به وجود آورد تا تعادل ایجاد شود و حتی در صورت داشتن درآمد بالا باز هم بهتر است که کمی محتاط تر عمل کنید تا با شرایط جدید سازگار شوید.

آمادگی مالی برای جدایی

 

نابودگرهاي روابط بين فردي

2 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما