دولت ها چگونه بلاکچین را کنترل خواهند کرد

دولت ها چگونه بلاکچین را کنترل خواهند کرد

دولت ها چگونه بلاکچین را کنترل خواهند کرد

و

سرفصل درس گفتارهای پیش رو

دوشنبه ها با بلاک چین – درس گفتار هفتم

دکتر سیدعرفان لاجوردی – مدیرعامل موسسه حقوقی فرصت

تقدیم به ساتوشی ناکاماتو

دولت‌ها ابزارهای زیادی در اختیار خواهند داشت تا با پیشرفت و اقبال هرچه بیشتر فن آوری، آنها را شکل دهند یا تحریف کنند. آن ها می‌ توانند کاربران نهایی را تنظیم کنند، و در قبال فعالیت های غیرقانونی از طریق این سیستم‌ها یا حتی با پشتیبانی بلاکچین مسوول قلمداد کنند. دولت ها همچنین می‌توانند فشار بیشتری را بر توسعه دهندگان نرم افزارهای بلاک چین و تولید کنندگان سخت افزار وارد کنند.

دولت‌ها می‌توانند مقرراتی را بر ISP‌ ها و واسطه‌ های اطلاعاتی، از جمله موتورهای جستجو وضع كنند؛ و از این واسطه‌ ها بخواهند تعدادی از برنامه‌های نامشروع بلاکچین محور را به طور عمدی مسدود یا از آن‌ها اجتناب کنند. آن ها ‌می‌ توانند طرف‌ های پشتیبانی و نگهداری شبکه‌های بلاکچین، استخراج کنندگان و برنامه ‌نویسان نرم‌افزار یا سازندگان سخت افزار را که ابزارهای لازم برای کارکرد این شبکه‌ها را فراهم می‌کنند، تحت کنترل درآورند. کنترل این بازیگران می‌تواند مستقیماً با وضع قوانین خاص و یا به طور غیرمستقیم با تغییر انگیزه‌های اقتصادی و ساختارهای پرداختی آن ‌ها واقع شود.

بلاکچین‌ ها هنوز به کمال خود نرسیده اند و نابالغند. بنابراین، دولت‌ها می ‌توانند هنجارهای اجتماعی مرتبط با این فن آوری را از طریق آموزش، گروه‌های كاری رسمی بین المللی یا سایر وسایل غیررسمی، شكل دهند.

در درس گفتارهای بعدی، ماهیت دوگانه فناوری بلاکچین، ظهور lex cryptographica و راه‌های بالقوه کنترل آن بررسی می شود. ما فرض می‌کنیم هیچ اطلاعی از فناوری بلاکچین نداریم، بنابراین ابتدا تاریخچه ای دقیق و مروری فنی در مورد تولد ‌بیت‌کوین، اتریوم و سایر فن آوری‌های مرتبط خواهیم داشت. سپس ویژگی‌ های اصلی زنجیره بلوکی را نمایان ‌می‌کنیم و توضیح می‌دهیم چرا این ویژگی‌ها، lex cryptographica را تسهیل می‌کنند. در مرحله بعدی، رابطه ی بلاک چین با نظام قانونی و تاثیر آن بر نهادهای اجتماعی و سیاسی فعلی را در زمینه‌های مختلف، از پرداخت‌ها، حقوق قرارداد‌ها و امور مالی گرفته تا سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی یا تعاملات ماشین به ماشین، شرح می‌دهیم.

پس از توصیف چالش‌های قانونی فن آوری بلاکچین و مواجهه با ‌آن ‌ها، به طور خلاصه نحوه تنظیم سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین را همراه با هزینه‌های انجام آن بیان می‌کنیم. با نگاهی به آینده، بررسی می‌کنیم که چگونه فن آوری بلاکچین می‌تواند با تبدیل همه یا بخشی از قوانین به رمز و کد، قانون را پشتیبانی یا تکمیل کند و برخی از خطرات این مسیر نظارتی را بررسی خواهیم کرد. هدف ما ارائه درک درستی از نحوه کار بلاکچین‌ها، کاربردهای بالقوه این فن آوری، ویژگی‌های متمایز lex cryptographia و مسیرهای بالقوه و احتمالی کنترل آن است.

مقالات دیگر :

توهمی به نام آنارشی اینترنت

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما