انگیزه های خیانت در مردان و زنان

انگیزه های خیانت در مردان و زنان

انگیزه های خیانت در مردان و زنان

پانته آ فیروزی روانشناس :

دلایل بسیاری برای خیانت افراد متاهل وجود دارد. عواملی از قبیل اختلالات شخصیت، مشکلات دوران کودکی، شبکه های اجتماعی و مرزبندی ضعیف در افراد می تواند منجر به خیانت شود.

نا امیدی نیز از عوامل رایج ایجاد خیانت در زندگی مشترک است مثلا فرد خیانتکار ممکن است تلاش های نا موفق زیادی برای حل مسائل زندگی مشترک خود انجام داده باشد و سرانجام از بهبود زندگی خود نا امید شود. البته اینها دلایل موجهی برای این عمل نادرست نیستند اما معمولا وجود مجموعه ای از عوامل باعث روی دادن خیانت می شوند.

انگیزه های خیانت در مردان و زنان:

احتمال خیانت در مردان بیشتر از خانم ها است و اکثرا به منظور رفع نیازهای جنسی و یا دریافت توجه صورت می گیرد.

بیشتر مردان برایشان سخت است که کلماتی برای ابراز علاقه خود پیدا کنند و عشقشان را از طریق راههای لمسی ابراز می کنند در نتیجه رابطه جنسی روش مهمی برای برقراری ارتباط و ایجاد صمیمت در مردان است.

به طور مثال اگر میزان رابطه جنسی با همسرشان کاهش یابد و یا از رابطه خود ناراضی باشند احساس پس زده شدن و دوست داشتنی نبودن می کنند.

انگیزه های خیانت در مردان و زنان
انگیزه های خیانت در مردان و زنان

 

زنان چه زمانی خیانت می کنند؟

در مقابل خیانت در زنان به منظور پر کردن خلاء های عاطفیشان صورت می گیرد.

 زنان معمولا از عدم وجود ارتباط مناسب با همسرشان گله می کنند و بیشتر احساس می کنند که نادیده گرفته می شوند و نیاز دارند تا مورد توجه و احترام قرار بگیرند. آن ها در رابطه خارج زناشویی به دنبال صمیمت احساسی می گردند و به دنبال فردی هستند که به آن ها کمک کند که بتوانند به زندگی زناشویی خود پایان بدهند.

 

عوامل مرتبط با وجود مشکلات در رابطه:

مشکلات در رابطه زناشویی می تواند در ایجاد خیانت تاثیر بگذارد:

نبود ارتباط کافی بین زوجین باعث ایجاد احساس تنهایی و درک نشدن می شود.

کمبود ارتباط عاطفی و یا جسمانی: یاعث می شود که افرادی در جایی خارج از زندگی مشترک خود به دنبال رفع نیازهای عاطفی و جسمانی خود باشند.

انگیزه های خیانت در مردان و زنان
انگیزه های خیانت در مردان و زنان

 

ازدواج با دلایل اشتباه: ازدواج صرفا به دلیل مسائل مالی و نجات از شرایط قبلی باعث می شود فرد انتخاب درستی نکند و پس از ازدواج نتوانند نیازهای دیگر خود را رفع کنند و زندگی فرو بپاشد

عدم تعهد و سازگاری پایین: افراد تنوع طلب که تحمل پایبندی به رابطه را ندارند پس از ازدواج نیز بیشتر احتمال دارد که به الگوی رفتار قبلی خود باز گردند و روابط متعددی را برقرار کنند.

خشونت خانگی: مانند کتک زدن و یا سوء استفاده عاطفی مثل تحقیر، توهین و از بین رفتن احترام ها در رابطه نیز می تواند عامل فرار افراد از زندگی زناشویی خود باشد.

در کل عدم رسیدگی به مشکلات زندگی مشترک و رها کردن آن ها به حال خود باعث بدتر شدن شرایط و تخریب رابطه می شود. باید با اقدام به موقع و کمک گرفتن از متخصصین از فروپاشی رابطه جلوگیری کرد.

 

ساختار خانواده و تاثیرات آن بر روی کودکان

 

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما