Startup

خدمات موسسه فرصت در زمینه استارت آپ ها

استارت آپ (startups)

چند سالی است که در ایران اصطلاح «Start Up»  یا کسب و کار نوپا، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. منظور از Start Up فعالیت‌هایی است که دارای ایده نو و جدید است و هدف از آن تغییر الگوهای مرسوم تولید و مصرف است.

رشد روز افزون این شرکت‌ها در دنیا و ایران، اهمیت همه جانبه این شرکت‌ها را آشکار می‌سازد. در کشورهای اروپایی و ایالات متحده، قوانین و سیستم‌های مختلفی برای این شرکت‌ها جهت حفظ حقوق نخبگان در نظر گرفته شده است؛ ولی متاسفانه آخرین اصلاح قوانین شرکت­ها در قانون تجارت ایران به سال 1347 برمی‌گردد.

تجربه موسسه فرصت در ارائه خدمات حقوقی و قراردادی به این‌گونه شرکت‌ها نشان دهنده آن است که نهادهای قانونی در سیستم‌های حقوقی مختلف تعریف شده است که نهاد قانونی مشابه در سیستم حقوقی ایران ندارند و این شرکت‌ها را در رسیدگی به اهداف خود تضعیف و حتی ناکام می‌کند ؛ مانند وستینگ (سیستم تعلیق مالکیت سهام شرکت) و ارائه سهام تشویقی به کارکنان .

منظور از وستینگ این است که موسسین به تاسیس شرکت می‌پردازند اما مالکیت آنها بر سهام زمانی قطعی می‌گردد که برای مدت معینی در شرکت فعالیت داشته باشند که امکان تعلیق سهام درحقوق ایران وجود ندارد.

منظور از سهام تشویقی نیز قسمتی از سهام شرکت است که به هیچ یک از سهامداران تعلق ندارد و اگر کارکنان کلیدی، موسسین و شرکای بعدی شرایط خاصی را به وجود آورند، مالک سهام می‌گردند؛ که در حقوق کشور ما امکان بدون مالک بودن سهام شرکت نیز وجود ندارد.

با توجه به تفاوت‌های سیستم حقوقی ایران با سایر کشورها و افزایش فعالیت شرکت‌های Start Up، امید آن است که جهت حمایت از نخبگان کشور، با توجه به نیازها و نوع فعالیت این شرکت‌ها، قوانین جدیدی مرتبط با نوع فعالیت  Start Up ها و جهت تسهیل آن وضع گردد. که می‌تواند موجب رشد نخبگان در وطن خود و حتی پیشرفت ، رشد اقتصادی و کارآفرینی در کشور گردد.

استارت آپ
استارت آپ

مشاوره ایجاد و توسعه کسب و کار

برخی از استارت آپ هایی که با موسسه فرصت فعالیت داشته اند :

آچاره

چاره، به عنوان اولین و بزرگترین سامانه هوشمند ارائه دهنده خدمات بر بستر فناوری اطلاعات بوده که به همت جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و نخبگان کشور، فعالیتش را از سال 1395 آغاز نموده است. آچاره در تلاش است تا بستری فراهم سازد که در آن مشتریان خدمات بتوانند در کمترین زمان دغدغه‌های مربوط به نظافت، تعمیرات، کارواش، امور مربوط به آموزش و مشاوره و چندین خدمت دیگر را با پایین‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت، برطرف نمایند.

وب سایت استارت آپ آچاره : achareh.ir

اوبار

اوبار سامانه ای هوشمند برای ایجاد ارتباط میان صاحبان بار با راننده های کامیون است. با استفاده از سامانه اوبار، می توانید بار خود را از طریق اپلیکیشن یا وبسایت ثبت کنید و پس از مشاهده قیمت و تایید آن، بار خود را به مناسب ترین راننده بسپارید. این اپلیکیشن قیمت حمل بار را بر اساس الگوریتم های Machine Learning و هوش مصنوعی محاسبه می‌کند و از این طریق سعی دارد قیمت ها را در بازار حمل و نقل ایران شفاف کند.

وب سایت استارت آپ اوبار : ubaar.ir

درمانه

با کمک ویزیت مجازی می توانید علائم خود را وارد نمایید و با استفاده از هوش مصنوعی بیماری احتمالی خودتان را شناسایی کنید. توجه کنید که ویزیت مجازی جایگزین پزشک نیست و در صورت حاد بودن شرایط حتما به پزشک مراجعه نمایید.

وب سایت استارت آپ درمانه : darmaneh.com

تریپین

اگر به دنبال امکان مقایسه و بررسی اقامتگاه های تفریحی هستید، تریپین بهترین انتخاب شما است. پیش از آغاز سفر محل اقامت مورد نظر خود را آنلاین رزرو کنید و در طول مسافرت همراهی تیم پشتیبانی ما را در کنار خود داشته باشید. تریپین متعلق به شرکت طراحی و راهبری فناوران دانش سامان آریا به شماره ثبت ۵۱۵۹۵۱ است و در حال حاضر در استان‌های اصفهان، البرز، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان، یزد، تهران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، کرمان، گلستان، همدان، سمنان، جزیره کیشو قشم فعال است.

وب سایت استارت آپ تریپین : tripinn.ir

جیبیت

شرکت «ایوان رایان پیام» با هدف آسان‌سازی فرایندهای پرداخت، با بکارگیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا، از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وب سایت استارت آپ جیبیت : jibit.ir

به اشتراک بگذارید